לחם מחמצת ביתי וטעים, עם קראסט פריך וקרם רך מבפנים. טעם העמוק
מצרכים:
למחמצת:
ללישה:
הוראות הכנה:
הכנת המחמצת:
בקערה בינונית, שמים את הקמחים ומערבבים עד שהתערובת מתמזגת. אם משתמשים בשמרים יבשים, אפשר להוסיף גם את השמרים. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשאירים לתפיחה במשך 12-24 שעות
לישה:
בסיום זמן ההתפחה,מוסיפים את הקמח, המלח, הסוכרים לתערובת והתחילו ללוש בידיים או במיקסר עד שהבצק גמיש ואלסטי ( בהמשך כ-10 דקות ). אם יש לכם מחמצת פעילה, הוסיפו גם אותה לשלב זה.
התפיחה:
מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים את הבצק במקום חמים לשעה-שעה וחצי להתפחה נוספת.
צורת הלחם:
לאחר ההתפחה, מנחים את הבצק על משטח מקומח ויוצרים ממנו כיכר או לחם. מניחים את הבצק בתבנית אפייה משומנת ומכסים בניילון או במגבת רטובה.
אם רוצים לקבל לחם פריך יותר, אפשר להניח בתוך קערה חמה או סיר .
אפייה:
מחממים את התנור ל-220 מעלות צלזיוס אפו בהמשך 30-35 דקות עד שהלחם מקבל צבע כהה ובוקע עם צליל ריק כאשר בודקים אם הוא מוכן.
הגשה:
נותנים ללחם להתקרר לפני החיתוך.
בתיאבון!